Gündem

Sony, Concord'un fişini çekiyor: Bir oyun stüdyosu daha kapandı!

Bilgisayar oyunları her geçen gün daha da yaygınlaşıyor. Fakat bazı oyunlar, artan rekabetçi piyasada tutunamıyor ve yok oluyor. Piyasadan silinen oyunlara bir yenisini de Sony ekledi. Şirket, kısa süre önce piyasaya sürülen Concord oyununu sonlandırma kararı aldığını bildirdi. Peki, Concord neden tutmadı? Sony neden bu kadar erken bir karar aldı? Gelin, alınan bu kararın detaylarını birlikte inceleyelim.

Sony, kısa süre önce piyasaya sürülen Concord oyununu sonlandırma kararı aldı ve oyunun geliştiricisi Firewalk Studios’u kapatıyor. Firewalk Studios'un rekabetçi takım oyunu olan Concord, düşük satışlar nedeniyle lansmandan sadece iki hafta sonra sunucularını kapattı.

172 çalışan işten çıkarılacak

Sony projeye dair seçenekleri değerlendireceğini belirtmişti ve kararını verdi. Sony Interactive Entertainment Stüdyo İşletmeleri Grubu’ndan Hermen Hulst, bugün yaptığı açıklamada, "Uzun düşüncelerden sonra, oyunu kalıcı olarak sonlandırmanın ve stüdyoyu kapatmanın en iyi seçenek olduğuna karar verdik. Firewalk’taki tüm ekibe gösterdikleri emek, yaratıcılık ve özveri için teşekkür etmek istiyorum," dedi. Bir temsilci ise, Bloomberg’e yaptığı açıklamada, Firewalk Studios’taki 172 çalışanın işten çıkarılacağını doğruladı.

Concord, neden tutmadı?

Çevrimiçi oyun dünyası oldukça rekabetçi, ve Concord, uzun geliştirme süresi boyunca başka oyunların öne çıkması nedeniyle dikkat çekmekte zorlandı. Birçok benzer oyun, ücretsiz olup savaş bileti ya da sezonluk içeriklerle gelir elde ederken Concord’un 40 dolarlık fiyat etiketi, oyunculara pahalı gelmiş olabilir. Ayrıca türdeki aşırı rekabetin içinde Concord’un başarılı olması kolay değildi.

Firewalk Studios, kapanan stüdyolar zincirine katıldı! 

Nedeni her ne olursa olsun, bu haber oyun sektörü için bir başka zor dönemi işaret ediyor. Firewalk Studios, bu seviyede başarısızlığa uğrayan istisnai bir örnek olsa da, son yıllarda oyun dünyasında sıkça yaşanan kapanma dalgasının bir parçası oldu. Geçen hafta Netflix, henüz proje duyurusu bile yapılmamış AAA stüdyosunu aniden kapatmıştı. Microsoft da bu yılın başında Zenimax’a bağlı üç stüdyoyu kapattı. Oyun endüstrisinde daha az sayıda büyük şirket çoğunluğu kontrol ettikçe, deneysel projelere ve düşük kâr marjlarına tolerans azalabilir. Bu tür ani kapanmalar daha da yaygın hale gelebilir.